Sunday, 2 March 2014

kawin muda...mcm menarik jer??

salam olls...bertemu kembali...tangan terasa gatal untuk menaip keyboard....hmm....apa pendapat korang tentang kawin muda yer??ramai yang setuju dengan sebab yang tertentu dan ramai yang tidak bersetuju dengan sebab mereka.  Bagi aku tidak salah untuk kawin muda...jgn la muda tu umur 12 or 13 tahun dah kawin, hehe.sekolah smpai hbis dulu yer dik...hihi..Pada pendapat aku kawin muda ni mybe dalam umur 20 ke atas....mcm sweet jer... :-)
Bagi aku kawin awal banyak feadah nyer.  Antaranya ialah boleh mengelakkan berlakunya maksiat, elak dari timbul fitnah, dan banyak kot...tpi ramai parents yang menentang anak-anak mereka untuk kawin muda dengan alasan anak-anak perempuan mereka tidak dapat untuk menjaga mereka atau memberikan wang kepada mereka.  Contohnya kalau kawin ketika belajar takut suami x bagi kerja..suruh duduk kat rumah...hurmm...zaman skrg memang x cukup la kalau suami kerja sorg2 kalu gaji 4 5 ribu ok lah jugak kan..mcm aku memang xdapat la kawin muda...ahahah sekrg pon dh 22 tahun..hbis belajar 24 thun, tggu kerja lagi..hrp bakal imamku sabar menunggu..tpi aku yakin rezeki allah itu luas cuma terpulang kepada kita untuk berusaha mencarinya.  Pemikiran orang sekrg dah berubah dan susah untuk memuaskan ati semua pihak...Apa yang penting kita kena berusaha untuk mencapai apa yang kita nak dalam kehidupan kita......

No comments:

Post a Comment