Saturday 22 March 2014

kehidupan seorang pelajar universiti

salam 1 malaysia semua...

kehidupan seorang pelajar universiti?? bagi aku sangat enjoy dan kadang2 tu terlalu penat.....penat tu bila buat keje last minit...huhu macam aku...suka sangat buat keje last2 jer..Minggu pertama para pensyarah dah mula bagi tugasan tetapi tarikh submit minggu ke 13 or 14...tapi still ugak x buat keje awl2...huhu...dah memang tabiat pelajar kot..

Mesti tertnya2 kan tak buat keje so buat apa?? ni lah aku nak citer...kalau aku rutin aku tengok movie kt laptop.ye la kan nk tgk tv mana ada..so tgk citer kt laptop jer lah...copy dengan kawan2...hard disk tu penuh dgn citer2 korea, melayu, omputih, kadang2 filipina pon layan..heheh...tapi aku paling minat korea la....walaupun 16-20 episod mesti aku layan lah...dah la satu episod tu makan masa 1 jam lebih...sampai makan pon depan laptop..huhu...tpi kalau tanya pasal pelakon or lagu2 korea memang aku failed sebab aku bukan minat kt pelakon tu tapi aku minat dengan jalan citer dia. memang menarik lah...Kalau tak tengok movie??eh mesti lah ada lagi keje nk buat....Tidur!! hehehe....keje ugak kan....kadang2 tu dah terlebih tidur...mula lah kepala sakit...

Ni nak citer bab keluar jalan2....kalau aku, aku kurang ckit nk kuar jalan2, makan angin, baik aku duduk kat bilik jer...Aku akan keluar bila ada barang nk beli,kehabisan stok makanan or ada keje penting...Kadang2 tu keluar sorang jer naik bas..tambang rm2 jer...huhu..Kalau keluar ramai2 mesti sewa kete viva...huhu kena bayar rm5 per hour....kira ok lah share ramai2...kadang2 duit lebih untk byr kete...beli brg sedikit jerrr.....Apa2 pon ok lah.

bila citer bab makan..hmmm...duit bnyk ugk la untk makan..dalam satu hari tu habis la dalam 4 5 ringgit...kdg2 nasi tak makan tapi bnyk spend duit kt bnda lain..contohnya my feveret coklat moist...aduii sedappp kot...ada student jual kt tangga..memang sedapppp...nnti bila aku beli aku upload yer kt blog...aku bekas rm 3.50 kira ok la..berbaloi..romate aku seorg yang rajin...rajin memasak...dia muda dari aku...dia masak memang sedapp....aku makan jer kalau dia ajak...ada ugak share duit...kesian ugak dia asyik dia beli aku asyik makan jer...hehehe....

Masuk bab kehadiran ke kelas??aku pergi kelas..ok jer...kdg2 aku berkira untk ke kelas..yelakan kt u ni ada limit dia berapa kali tak boleh tinggal kelas...so kelas mana aku rasa aku tak pernah tinggal, aku tinggal jer...heheh....dalam 2 or 3 kali....kalau tak hadir lebih dari 6 kali memang di halang untk menduduki peperiksaan akhir..setakat 4 semester ni...ok jer...kalau bab tugasan yang pensyarah bagi? aku lebih suka tugasan individu sebab suka hati kita nk buat bila, nk cari bahan bila..janji tarikh yang kena hantar aku akan hantar..Dapat markh pon kira puas hati sebab kita buat sorang2...dpt mrkh pon untk dri sendiri..

Bila nk final exam..hah mula lah kalutt...nota tak ada, cari pensyarah tnya soalan la...hehehe....pah tu mula lah tak tidur smpai pagi....aku memang selalu mcm tu...untk mengelakkan rasa mengantok aku minum air nescafe mocca...memang tak ngantok laaa...tapi sakit kepala..hehe...lepas exam balik bilik terus tidur...bangun tidur sambung study untk paper seterusnya....padan muka aku kan...result???mana lah nk dapat dekan kalau study pon last2 jer....insyallah tahun ni 2014..azam baru matlamat baru..hehe xmau dah study dekat2 nk exam...study dari awal ye.....

Apa lagi eh nk tulis....??hehe..kalau nk cerita satu persatu pasal life kt universiti ni memang banyak laaa.....banyak kisah duka dan duka.....hehe...apa2 pon kehidupan di universiti memang terbaikkk bagi aku....!!

No comments:

Post a Comment