Thursday, 26 February 2015


assalamualaikum semua.....alhamdulilah dh selamat menjadi tunangan orang sejak 31 januari 2015...hope permulaan tahun baru yang baik bagi ku..

dah lama sangat tak conteng kat blog ni...mgkin disebabkan kesibukan bergelar seorang pelajar...hari ini ima nak kongsi pasal isu"DARAH MANIS"..firstly ima pon tak faham istilah itu..yela kan pergi mana2 pon mesti orang cakap..jaga diri ya, elok2 darah manis tuu....BETOL2 X faham lah...last2...mintak bantuan sheikh goggle ni...rupanya ramai ugak yang share pasal isu ini...

Kenapa orang bertunang ni dipanggil " darah manis"??jom baca :

Sebenarnye "darah manis" ini dirujuk kepada pasangan-pasangan yg tengah bertunang. Ianya ialah merujuk kepada kebarangkalian kepada benda-benda yg tidak baik berlaku kepada pasangan tersebut. Maksud lain nye ialah dugaan dan cabaran sepanjang proses pertunangan.


1) orang bertunang ni x elok selalu berjumpa..nnti ada orang ketiga iaitu syaitan.

2) bila dah darah manis ini..orang pandang pon nampak cantik jer..comel jer..mula lah orang nk mengorat...KATANYA muka ni berseri2...huhu

3)bnyak lah kalau nk tulis pasal " darah manis"..

tak kisah lah..jnji kita yang bertunang ini pandai jaga diri, bnyakkan bersabar dan sentiasa berdoa kepada allah....harap dikekalkan hubungan yang terjalin ini....semua ketentuan Allah..kita hnya mampu berusaha...

insyallah akan menamatkan zaman bujang pada bulan 7 2015...doakan ima k...hrp dpt menjalankan tngunjwab sebagai seorang anak, isteri, dan juga seorang pelajar....nnti  kita share2 lagi yer...ok bye!










No comments:

Post a Comment